جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

ماده مخدر گل و نحوه استفاده از آن

۳۶۱ بازديد
              ماده مخدر گل و نحوه استفاده از آن

آشنایی با ماده مخدر گل و یا علف و یا همان ماری جوانا

ماده مخدر گل چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ از این ماده مخدر عموما جوانان برای داشتن یک زندگی شاد و فرار از غم هایشان استفاده می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده عامل اصلی مصرف گل ریشه در مشکلات خانواده و آسیب های عاطفی دارد و افراد اکثرا برای پر کردن این خلاء عاطفی و روحی به سمت مصرف ماده مخدر گل ( ماریجوانا) کشیده می شوند. یکی از مشخص ترین علائم ماده مخدر گل یا ماریجوانا تغییر رفتار فرد در طول روز می باشد. معمولا این افراد بعد از مصرف ماده مخدر رفتار بسیار خوبی دارند ولی زمانی که صبح ها از خواب بیدار می شوند که ساعات طولانی از زمان مصرف می گذرد عصبی، بی قرار و پرخاشگر می شوند و همواره به دنبال راهی برای ترک خانه می باشند. شاید از بسیاری از افراد شنیده باشید که مصرف ماده مخدر گل بی خطر است و مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد در حالی که مصرف ماریجوانا علاوه بر عوارض و پیامد هایی که دارد؛ یک زمینه ساز برای اعتیاد فرد به مواد مخدر دیگر است. 

یکی از اشتباهات رایج در زمان آگاهی از مصرف ماریجوانا، اقدام های هیجانی و عجولانه اعضای خانواده است که برخلاف تصور عامیانه باید بسیار خونسرد و آگاهانه اقدام به تغییر شرایط برای فرد مصرف کننده نمود به گونه ای که خود فرد از هدف تغییر شرایط آگاه نگردد تا بتوانیم فرد را بار دیگر به آغوش خانواده بازگردانیم. در این مقاله در مورد علائم ، نشانه ها ، عوارض و نحوه مصرف گل اطلاعات کاملی داده شده است.

ماده مخدر گل در کدام دسته از مواد مخدر قرار می گیرد

ماده مخدر گل ( ماریجوانا  ) زیر دسته کانابیس ها است که به دلیل تشابه علائم و حالات آن به عنوان یک ماده توهم زا نیز معرفی می گردد. این ماده از مشتقات گیاه شاهدانه می باشد؛ که با کاهش عملکرد سیستم انتقال پیام های عصبی در مغز موجب ایجاد حالتی آرامش بخش در فرد می گردد. ماریجوانا بویی شبیه به بوی گیاه می دهد. تاثیرات ماده مخدر گل دیر اثر می کند اما در زمانی که کشیده می شود سریعتر تاثیر را دارد. مدت زمان اثر ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) بین 2 تا 6 ساعت می باشد. ماده مخدر گل یا ماریجوانا برخلاف مواد مخدر که وابستگی جسمی بالایی دارند و ترک کردن آن با درد جسمانی بالایی همراه است؛ وابستگی جسمی ندارد. این ماده وابستگی ذهنی و روانی شدید در فرد به وجود می آورد.

ماده مخدر گل و خواص آن

ماریجواناماده مخدر گل ( ماریجوانا ) به دلیل خاصیت شادی آوری آن پر مصرف ترین ماده مخدر در جهان است. ماده مخدر گل سبب ایجاد احساس سرخوشی در فدر می گردد. همین احساس سرخوشی زیاد سبب فاصله گرفتن فرد از خانواده اش می شود. همچنین تغییرات قابل توجهی را در میزان تشنگی، اشتها و خواب بسته به شرایط جسمی فرد ایجاد می کند. این افراد معمولا بعد از مصرف ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) تمایل زیادی به خوابیدن دارند و در زمانی که احساس خماری می کنند بی خواب می شوند.

تغییر رفتار از بارزترین پیامد های ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) می باشد که در اوایل مصرف تشخیص علت این تغییر رفتار برای خانواده مشکل است. این افراد نسبت به گذشته گوشه گیر تر شده و تمایل شرکت در جمع های خانوادگی را از دست می دهند و تمایل زیادی به گذراندن وقت با دوستان و دیر آمدن به خانه پیدا می کنند. زمانی که فاصله زمانی زیادی از مصرف فرد می گذرد، پرخاشگری، بی قراری و اضطراب از بارزترین تغییر رفتار هایست که می توان در فرد مشاهد کرد.

خاصیت منحصر به فرد ماده مخدر گل

گل ۴۲۰ وید ماده مخدر گل توهم زای طبیعی است که بعد از مصرف آن زمان برای فرد کند می گذرد. این ماده با تاثیر بر روی سیستم عصبی و قوی کردن حواس و تمرکز فرد در اوایل مصرف سبب می شود تا فرد احساس کند زمان کند تر می گذرد. از منحصر به فرد ترین ویژگی های ماریجوانا می توان به زمان تاثیر آن اشاره داشت. مدت تاثیر ماریجوانا بسته به نژادی آن بین 4 تا 10 ساعت است که بعد از این مدت یعنی در فردای آن روز هیچ اثری از علائم مصرف در شخص مصرف کننده باقی نمی ماند.

عوارض ماده مخدر گل

گل ۴۳۰ وید

برخی از شایع ترین عوارض ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) که در کوتاه مدت اتفاق می افتد عبارتست از:
- افسردگی شدید و بروز علائم افسردگی در فرد
- اضطراب و استرس

-کاهش اشتها

-مشکلات خواب

-از دست دادن وزن

-پرخاشگری و عصبانیت

-تحریک پذیری

-بی قراری

-کابوس های شبانه

-حرص و ولع مصرف

-مشکلات تنفسی و سرفه های شدید
- بوی بد دهان

 

آنچه در بالا قید شده است شامل عوارض کوتاه مدت مصرف ماریجوانا است مصرف بلند مدت این ماده مخدر گل عوارض دیگری نیز به همراه دارد که به آنها اشاره می کنیم:

-از دست رفتن حافظه

-کاهش و از دست دادن تمرکز

-اختلالات یادگیری

-نوسانات اخلاقی

-پرخاشگری و عصابنت های غیر قابل کنترل

- اختلالات جنسی و کاهش میل جنسی

-مشکلات باروری

-مشکلات کاری و مالی

-آسم

-برونشیت

-سرطان
آگاهی از تست های اعتیاد به ماریجوانا به شما در تشخیص مصرف ماریجوانا کمک می کند. 

ازدواج و ادامه زندگی با فرد مصرف کننده ماده مخدر گل ( ماریجوانا )

ازدواج و شروع یک زندگی مشترک خود به تنهایی دارای چالش های بسیار زیادی است. چه برسد به اینکه یکی از زوجین معتاد باشد. از آنجایی که فرد مصرف کننده ماریجوانا در طولانی مدت کنترل هیجانات و تمرکز خود را از دست می دهد و تغییر رفتار های ناگهانی مانند افراد مبتلا به اختلال دو قطبی دارد؛ زندگی مشترک را با چالش های بزرگی مواجه می سازد. این افراد در زمان مواجه شدن با مشکلات زندگی عصبی و پرخاشگرایانه عمل می کنند.

شاید با در نظر نگرفتن مصرف ماریجوانا در نگاه اول ازدواج با فرد مصرف کننده ماده مخدر گل با توجه به موقعیت اجتماعی، مالی و ... که دارد؛ یک تصمیم عاقلانه به نظر برسد و احساس کنید که می توانید با ازدواج با او خوشبخت شوید. اما توجه داشته باشید که بعد از وارد شدن به زندگی این فرد همواره در فکر خود با تکرار پارامتر های مثبت همسرتان سعی در بدست آوردن احساس خوشبختی می باشید در حالی که در واقعیت مدام نگران بروز یک اتفاق یا مشکل هستید. توصیه می کنیم در صورتی که از اعتیاد همسر یا کسی که قصد ازدواج با او را دارید با خبر شدید قبل از هر اقدام و واکنشی نسبت به اعتیاد او، حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهرمند شوید.

 

ابتلا به ماده مخدر گل چرا خطرناک است

ماده مخدر گل و مصرف آنماریجوانا از دید عموم به عنوان یک ماده بی خطر شناخته می شود که مصرف آن هیچ مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد. حال آنکه مصرف بلند مدت ماریجوانا باعث بروز اختلالات شخصت، کاهش حافظه و تمرکز، عدم کنترل اعصاب و پرخاشگری بی رویه فرد می گردد. علاوه بر این عوارض اعتیاد پیدا کردن به ماده مخدر گل یا ماریجوانا زمینه ساز اعتیاد فرد به مواد مخدر دیگر می باشد.مقاله مشاوره ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

ترک مصرف ماده مخدر گل

از آنجایی که اعتیاد به ماده مخدر گل یک اعتیاد فکری و ذهنی است، خود فرد مصرف کننده توانایی ترک اعتیاد به ماریجوانا را ندارد و نقش اعضای خانواده در ترک کردن اعتیاد به ماده مخدر گل بسیار حیاتی است. ماریجوانا از جمله موادی است که باید اعضای خانواده و آشنایان فرد در شروع و روند ترک اعتیاد به فرد کمک کنند. از رایج ترین روش هایی که توسط خانواده ها برای ترک اعتیاد به ماریجوانا مورد استفاده قرار می گیرد می توان به استفاده از کمپ، دارو درمانی، روان درمانی اشاره داشت. اما باید بدانید که اقدامات هیجانی برای ترک اعتیاد به ماده مخدر نتیجه بخش نخواهد بود و حتی باعث بیشتر شدن مصرف فرد می گردد. توصیه می کنیم مقاله ترک اعتیاد به ماریجوانا را مطالعه نمایید:

کمپ های ترک اعتیاد :مبنای روش های مورد استفاده در مراکز ترک اعتیاد بر مبنای جلوگیری از مصرف مجدد ماده مخدر می باشند. از آنجایی که ماده مخدر گل وابستگی جسمی ندارد، قطع یک باره و حبس شدن تنها تمایل فرد را برای مصرف مجدد ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) بیشتر می کند. علاوه بر این فرستادن جوانان به مراکز ترک اعتیاد می تواند آسیب های شدیدی را بر روی روان آنان بگذارد و آنان را با مواد مخدر جدید آشنا کند.

دارو درمانی : برای ترک اعتیاد به ماریجوانادر حال حاظر هیچ داروی جایگزینی وجود ندارد و به هیچ وجه تجویز خودسرانه داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به جای ماده مخدر گل نتیجه بخش نخواهد بود.

روان درمانی : از آنجایی که اعتیاد به ماده مخدر گل ناشی از یک آسیب عاطفی در فرد می باشد. روان درمانی و استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی کاربردی ترین روش برای ترک اعتیاد به ماده مخدر گل است. از آنجایی که خلاء عاطفی فرد مصرف کنند در اکثر موارد به دلیل مشکلات و مسائل خانوادگی می باشد؛ اعضای خانواده فرد نیز از جلسات روان درمانی استفاده نمایند. با حل مشکل و خلاء عاطفی به وجود آمده در فرد به مرور زمانی به طور تدریجی مصرف ماریجوانا ( ماده مخدر گل ) در فرد کاهش پیدا کرده و در نهایت به صفر می رسد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
گالری تصاویر سوسا وب تولز